Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (art. 63).
- bez zbędnej zwłoki (dotyczy skarg i wniosków, które nie wymagają zbierania dowodów, wyjaśnień lub informacji; granicą dla tego typu skarg jest 14 dni);- nie później niż w ciągu miesiąca (dla skarg i wniosków wymagających uzgodnień, przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt).
Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi (odpowiedź na skargę) powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
SKARGI NA DZIAŁALNOŚĆ POLICJI MOŻNA KIEROWAĆ POD ADRES:
skargi.kgp@policja.gov.pl
Komendant Powiatowy Policji w Złotowie (lub I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Złotowie) przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków
w poniedziałki (poza dniami ustawowo wolnymi od pracy) w godz. 15.30 - 17.30.
Wielkopolski Komendant Wojewódzki Policji (lub jego zastępcy) przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 15.30 - 17.30.
Komendanci Miejscy, Powiatowi i Komisariatów Policji przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 15:30 - 17:30.
We wszystkich jednostkach Garnizonu Policji Wielkopolskiej obywatele przyjmowani są codziennie w godzinach urzędowania.