Plan działania - dostępność, deklaracja dostępności
PLAN DZIAŁANIA
Komendy Powiatowej Policji w Złotowie na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, opracowany zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696).
l.p. |
Typ dostępności |
Zadania |
Czas realizacji |
Osoby realizujące zadania |
1. |
Dostępność:
|
wyznaczenie przez mł. insp. Roberta Chwedczyka - Komendanta Powiatowego Policji w Złotowie, koordynatora ds. dostępności |
29.09-30.09.2020 |
Koordynator: podkom. Maciej Forecki - Koordynator ds. dostępności mł.asp. Damian Pachuc - Koordynator ds. dostępności
|
2. |
opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności |
30.09.2020 r. |
||
3. |
dokonanie analizy stanu zapewnienia dostępności |
30.09.2020 r. |
||
4. |
zamieszczenie na BIP i stronie internetowej danych kontaktowych koordynatora, oraz przesłanie ich do Ministerstwa Funduszu i Polityki Regionalnej oraz Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu
|
30.09.2020 r. |
||
5. |
przygotowanie i opublikowanie deklaracji dostępności |
30.09.2020 r. |
||
6. |
realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696) oraz ustawy z dnia 8 maja 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2019 poz.848); >co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy o dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami, będącą wynikiem uwzględnienia uniwersalnego projektowania albo zastosowania racjonalnego usprawnienia; >w indywidualnych przypadkach zapewnienie dostępu alternatywnego o którym mowa w art.7 ustawy |
2020-2021 2021-2025 r. |
||
7. |
monitorowanie postępów z realizacji zadań na rzecz zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w KPP w Złotowie |
przez cały czas obowiązywania ustawy |
||
8. |
>sporządzenie raportu, o którym mowa w art. 11 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; >publikacja raportu na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej (następne raporty co cztery lata); >przekazanie raportu o zapewnianiu dostępności do Wojewody Wielkopolskiego, celem przygotowania zbiorczego raportu o stanie zapewniania dostępności na terenie naszego województwa |
31.03.2021 r. |
||
Analiza stanu zapewniania dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Złotowie. Informacje zwrotne i dane kontaktowe Komenda Powiatowa Policji w Złotowie zapewnia dostępność swojej strony internetowej oraz strony internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.zlotow.policja.gov.pl/ oraz http://bip.zlotow.kpp.policja.gov.pl/ Strona internetowa częściowo jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, iż zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Oświadczenie sporządzono w dniu 30.09.2020 roku na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. W związku z wejściem w życie przepisów Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określającej środki oraz obowiązki podmiotów publicznych w tym zakresie, funkcję koordynatora do spraw dostępności KPP w Złotowie pełni: Specjalista Jednoosobowego Stanowiska d.s. Prasowo - Informacyjnych mł.asp. Damian Pachuc tel. 47 77 43 239 lub 519-064-922 e-mail: rzecznik.zlotow@po.policja.gov.pl 1) data publikacji strony internetowej: 2014-11-30; Data publikacji BIP strony internetowej; 2009-06-22 2) data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 2020-09-30 Data ostatniej istotnej aktualizacji strony BIP: 2020-09-30 3) oświadczenie sporządzono w dniu 2020-09-30 roku na podstawie samooceny dostępności cyfrowej przeprowadzonej przez podmiot publiczny; 4) dane teleadresowe podmiotu – Komenda Powiatowa Policji w Złotowie, Aleja Piasta 49, 77-400 Złotów, Tel. 47 77 43 211. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest koordynator podkom. Maciej Forecki a w przypadku jego nieobecności asp. sztab. Izabela Witkowicz, adres poczty elektronicznej rzecznik.zlotow@po.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 77 43 239 lub 519 064 922. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępnośc 5) na stronach internetowych można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej lub aplikacji mobilnej i uruchamianiu dostępnych funkcji; 6) dostępność architektoniczna dla osób niepełnosprawnych - w Komendzie Powiatowej Policji w Złotowie znajduje się punkt recepcyjny. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Przejścia z recepcji do dalszej części obiektu zabezpieczone są,drzwiami wyposażonymi w zamek elektromagnetyczny. Osoba wchodząca do obiektu porusza się w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji. Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną dostępność informacyjno-komunikacyjną, cyfrową stron internetowych i aplikacji mobilnych oraz dostępność architektoniczną do obiektów Komendy Powiatowej Policji w Złotowie przy Alei Piasta 49. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (szczegóły w deklaracji dostępności). Na stronie internetowej i stronie BIP jest zamieszczona zakładka pod nazwą obsługa osób uprawnionych. Dotyczy pomocy w załatwieniu sprawy dla osób doświadczających trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu. Można kontaktować się poprzez: wiadomości sms, pocztę elektroniczną, faks, platformę e-puap, stronę internetową. W zakładce znajduje się również do pobrania – karta zgłoszenia pomocy. Komenda Powiatowa Policji w Złotowie została wyposażona w sprzęt umożliwiający obywatelom ze szczególnymi potrzebami nawiązywania połączeń wideo z dyżurnymi funkcjonariuszami poprzez portal e-usługowy. Wystarczy dostęp do internetu i sprzęt z kamerą wideo, np. komputer lub smartfon. W razie potrzeby w połączeniu może brać udział tłumacz języka migowego, którego dostępność zapewnia Policja. Portal e-usługowy Policji jest dostępny pod adresem euslugi.policja.pl/. System kompleksowo rozwiązuje problem kontaktu osób niesłyszących z funkcjonariuszami, może on być wykorzystany zarówno przy dostępie zdalnym jak i przy osobistym stawiennictwie obywatela w jednostce organizacyjnej Policji przy wykorzystaniu specjalnego komputera przenośnego. Dostępność architektoniczna: I. Budynek Komendy Powiatowej Policji w Złotowie Budynek znajduje się w Złotowie Aleja Piasta 49. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym ulicy. W Komendzie Powiatowej Policji w Złotowie bezpośrednio po wejściu na recepcję, z prawej strony znajduje się Stanowisko Kierowania, gdzie zawsze przebywa dyżurny jednostki jego zastępca lub pomocnik, którzy bezpośrednio obsługują interesantów. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Przejście z recepcji do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem magnetycznym. Z lewej strony budynku tj. od ul. Szkolnej znajdują się miejsca parkingowe dla funkcjonariuszy i petentów. Jedno z nich oznaczone jest znakiem pionowym umieszczonym na ogrodzeniu jednostki dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do ogólnodostępnej części obiektu prowadzą dwa stopnie schodowe a następnie po wejściu do budynku siedem stopni na recepcję przy stanowisku kierowania. Przy drzwiach głównych prowadzących do budynku znajduje się domofon, gdzie interesanci za jego pomocą mogą nawiązać kontakt z pełniącym całodobowo służbę dyżurnym jednostki. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z recepcji i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika.
Obiekt posiada oznakowania ewakuacyjne. II. Budynek Komisariatu Policji w Krajence
Budynek Komisariatu Policji w Krajence znajduje się przy ul. Domańskiego 9 w Krajence. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym (podświetlanym w porze nocnej). Przy głównym wejściu do budynku znajduje się dzwonek przywoławczy, który pozwala wezwać pełniących służbę w jego wnętrzu funkcjonariuszy. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z holu i poruszają się po terenie KP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika. W budynku znajdują się trzy toalety jedna na parterze i dwie na pierwszym piętrze z czego jedna na terenie poczekalni, jednakże żadna z nich nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Obiekt posiada wymagane oznakowania ewakuacyjne. III. Budynek Komisariatu Policji w Okonku Budynek Komisariatu Policji w Okonku znajduje się przy ul. Lipowej 44 A w Okonku. W obiekcie tym znajdują się komórki tj.: Zespół Dzielnicowych, Zespół Kryminalny oraz Zespół Patrolowo-Interwencyjny. W budynku tym nie jest prowadzona całodobowa obsługa interesantów. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym (podświetlanym w porze nocnej). Do ogólnodostępnej części obiektu prowadzi 13 stopni schodowych w jednym ciągu komunikacyjnym. Budynek nie posiada wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z małego holu/korytarza i poruszają się po obiekcie w obecności funkcjonariusza Policji. W budynku znajdują się dwie toalety, które nie są przystosowane do potrzeb osób Komisariat Policji w Okonku nie posiada windy zewnętrznej lub wewnętrznej. Obiekt posiada wymagane oznakowanie ewakuacyjne. IV. Budynek Komisariatu Policji w Jastrowiu Budynek Komisariatu Policji w Jastrowiu znajduje się przy ul. 1-go Maja 13 w Jastrowiu. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym (podświetlanym w porze nocnej). Do ogólnodostępnej części obiektu prowadzi 14 stopni w jednym ciągu komunikacyjnym. Budynek nie posiada wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z małego holu/korytarza i poruszają się po obiekcie w obecności funkcjonariusza Policji.
Obiekt posiada wymagane oznakowanie ewakuacyjne. V. Budynek Posterunku Policji w Lipce Budynek Posterunku Policji w Lipce znajduje się przy ul. Kościuszki 16 w Lipce. W Budynku tym nie jest prowadzona całodobowa obsługa interesantów. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym (podświetlanym w porze nocnej). Do ogólnodostępnej części obiektu prowadzi 10 stopni w jednym ciągu komunikacyjnym. Obiekt nie jest wyposażony w domofon lub dzwonek przywoławczy. Budynek nie posiada wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z małego holu/korytarza i poruszają się po obiekcie w obecności funkcjonariusza Policji.
Obiekt posiada wymagane oznakowanie ewakuacyjne. |
||||
|