Deklaracja dostępności

Plan działania - dostępność, deklaracja dostępności

PLAN DZIAŁANIA

Komendy Powiatowej Policji w Złotowie na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, opracowany zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696).

 


 

l.p.

Typ dostępności

Zadania

Czas realizacji

Osoby realizujące zadania

1.

 

 

 

 Dostępność:

  • informacyjno-komunikacyjna,

  • cyfrowa stron internetowych i aplikacji mobilnych

  • architektoniczna

wyznaczenie przez mł. insp. Roberta Chwedczyka - Komendanta Powiatowego Policji w Złotowie, koordynatora ds. dostępności

29.09-30.09.2020


 


 


 

Koordynator:

podkom. Maciej Forecki - Koordynator ds. dostępności

mł.asp. Damian Pachuc - Koordynator ds. dostępności

 

 

2.

opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności

30.09.2020 r.

3.

dokonanie analizy stanu zapewnienia dostępności

30.09.2020 r.

4.

zamieszczenie na BIP i stronie internetowej danych kontaktowych koordynatora, oraz przesłanie ich do Ministerstwa Funduszu i Polityki Regionalnej oraz Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu

 

30.09.2020 r.

5.

przygotowanie i opublikowanie deklaracji dostępności

30.09.2020 r.

6.

realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696) oraz ustawy z dnia 8 maja 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2019 poz.848);  

>co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy o dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami, będącą wynikiem uwzględnienia uniwersalnego projektowania albo zastosowania racjonalnego usprawnienia;

>w indywidualnych przypadkach zapewnienie dostępu alternatywnego o którym mowa w art.7 ustawy

2020-2021

2021-2025 r.

7.

monitorowanie postępów z realizacji zadań na rzecz zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w KPP w Złotowie

przez cały czas obowiązywania ustawy

8.

>sporządzenie raportu, o którym mowa w art. 11 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

>publikacja raportu na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej (następne raporty co cztery lata);

>przekazanie raportu o zapewnianiu dostępności do Wojewody Wielkopolskiego, celem przygotowania zbiorczego raportu o stanie zapewniania dostępności na terenie naszego województwa

31.03.2021 r.

Analiza stanu zapewniania dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Złotowie.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Komenda Powiatowa Policji w Złotowie zapewnia dostępność swojej strony internetowej oraz strony internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy  z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.zlotow.policja.gov.pl/ oraz http://bip.zlotow.kpp.policja.gov.pl/

Strona internetowa częściowo jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, iż zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,

Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt,  że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Oświadczenie sporządzono w dniu 30.09.2020 roku na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

W związku z wejściem w życie przepisów Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określającej środki oraz obowiązki podmiotów publicznych w tym zakresie, funkcję koordynatora do spraw dostępności KPP w Złotowie pełni:

Specjalista Jednoosobowego Stanowiska d.s. Prasowo - Informacyjnych

mł.asp. Damian Pachuc

tel. 47 77 43 239 lub 519-064-922

e-mail: rzecznik.zlotow@po.policja.gov.pl

1) data publikacji strony internetowej: 2014-11-30; Data publikacji BIP strony internetowej; 2009-06-22

2) data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 2020-09-30 Data ostatniej istotnej aktualizacji strony BIP: 2020-09-30

3) oświadczenie sporządzono w dniu 2020-09-30 roku na podstawie samooceny dostępności cyfrowej przeprowadzonej przez podmiot publiczny;

4) dane teleadresowe podmiotu – Komenda Powiatowa Policji w Złotowie, Aleja Piasta 49, 77-400 Złotów, Tel. 47 77 43 211. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest koordynator podkom. Maciej Forecki a w przypadku jego nieobecności asp. sztab. Izabela Witkowicz, adres poczty elektronicznej rzecznik.zlotow@po.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 77 43 239 lub 519 064 922. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępnośc

5) na stronach internetowych można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej lub aplikacji mobilnej i uruchamianiu dostępnych funkcji;

6) dostępność architektoniczna dla osób niepełnosprawnych - w Komendzie Powiatowej  Policji w Złotowie znajduje się punkt recepcyjny. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Przejścia z recepcji do dalszej części obiektu zabezpieczone są,drzwiami wyposażonymi w zamek elektromagnetyczny. Osoba wchodząca do obiektu porusza się w obecności funkcjonariusza lub pracownika policji.

Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną dostępność informacyjno-komunikacyjną, cyfrową stron internetowych i aplikacji mobilnych oraz dostępność architektoniczną do obiektów Komendy Powiatowej Policji w Złotowie przy Alei Piasta 49.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (szczegóły w deklaracji dostępności). Na stronie internetowej i stronie BIP jest zamieszczona zakładka pod nazwą obsługa osób uprawnionych. Dotyczy pomocy w załatwieniu sprawy dla osób doświadczających trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu. Można kontaktować się poprzez: wiadomości sms, pocztę elektroniczną, faks, platformę e-puap, stronę internetową. W zakładce znajduje się również do pobrania – karta zgłoszenia pomocy.

Komenda Powiatowa Policji w Złotowie została wyposażona w sprzęt umożliwiający obywatelom ze szczególnymi potrzebami nawiązywania połączeń wideo z dyżurnymi funkcjonariuszami poprzez portal e-usługowy. Wystarczy dostęp do internetu i sprzęt z kamerą wideo, np. komputer lub smartfon. W razie potrzeby w połączeniu może brać udział tłumacz języka migowego, którego dostępność zapewnia Policja. Portal e-usługowy Policji jest dostępny pod adresem euslugi.policja.pl/. System kompleksowo rozwiązuje problem kontaktu osób niesłyszących z funkcjonariuszami, może on być wykorzystany zarówno przy dostępie zdalnym jak i przy osobistym stawiennictwie obywatela w jednostce organizacyjnej Policji przy wykorzystaniu specjalnego komputera przenośnego.

Dostępność architektoniczna:

I. Budynek Komendy Powiatowej Policji w Złotowie

Budynek znajduje się w Złotowie Aleja Piasta 49. Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym ulicy.

W Komendzie Powiatowej Policji w Złotowie bezpośrednio po wejściu na recepcję, z prawej strony znajduje się Stanowisko Kierowania, gdzie zawsze przebywa dyżurny jednostki jego zastępca lub pomocnik, którzy bezpośrednio obsługują interesantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Przejście z recepcji do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem magnetycznym.

Z lewej strony budynku tj. od ul. Szkolnej znajdują się miejsca parkingowe dla funkcjonariuszy i petentów. Jedno z nich oznaczone jest znakiem pionowym umieszczonym na ogrodzeniu jednostki dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do ogólnodostępnej części obiektu prowadzą dwa stopnie schodowe a następnie po wejściu do budynku siedem stopni na recepcję przy stanowisku kierowania. Przy drzwiach głównych prowadzących do budynku znajduje się domofon, gdzie interesanci za jego pomocą mogą nawiązać kontakt z pełniącym całodobowo służbę dyżurnym jednostki.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z recepcji i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika.


Budynek nie posiada windy zewnętrznej ani wewnętrznej. Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku.

Obiekt posiada oznakowania ewakuacyjne.

II. Budynek Komisariatu Policji w Krajence

 

Budynek Komisariatu Policji w Krajence znajduje się przy ul. Domańskiego 9 w Krajence.
W obiekcie tym znajdują się komórki tj.: Zespół Dzielnicowych, Zespół Kryminalny oraz Zespół Patrolowo-Interwencyjny. W budynku tym nie jest prowadzona całodobowa obsługa interesantów.

Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym (podświetlanym w porze nocnej). Przy głównym wejściu do budynku znajduje się dzwonek przywoławczy, który pozwala wezwać pełniących służbę w jego wnętrzu funkcjonariuszy.
Do ogólnodostępnej części obiektu na parterze prowadzą dwa stopnie schodowe. Po wejściu do holu po lewej stronie znajduje się wideodomofon umożliwiający kontakt z policjantami. Na teren głównej poczekali prowadzi 19 stopni schodowych. Jednak na parterze w dawnym pomieszczeniu recepcyjnym istnieje możliwość obsługi osoby ze szczególnymi potrzebami. Budynek nie posiada wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z holu i poruszają się po terenie KP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika.

W budynku znajdują się trzy toalety jedna na parterze i dwie na pierwszym piętrze z czego jedna na terenie poczekalni, jednakże żadna z nich nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Obiekt posiada wymagane oznakowania ewakuacyjne.

III. Budynek Komisariatu Policji w Okonku

Budynek Komisariatu Policji w Okonku znajduje się przy ul. Lipowej 44 A w Okonku. W obiekcie tym znajdują się komórki tj.: Zespół Dzielnicowych, Zespół Kryminalny oraz Zespół Patrolowo-Interwencyjny. W budynku tym nie jest prowadzona całodobowa obsługa interesantów.

Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym (podświetlanym w porze nocnej). Do ogólnodostępnej części obiektu prowadzi 13 stopni schodowych w jednym ciągu komunikacyjnym. Budynek nie posiada wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z małego holu/korytarza i poruszają się po obiekcie w obecności funkcjonariusza Policji.

W budynku znajdują się dwie toalety, które nie są przystosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnością ruchową.

Komisariat Policji w Okonku nie posiada windy zewnętrznej lub wewnętrznej.

Obiekt posiada wymagane oznakowanie ewakuacyjne.

IV. Budynek Komisariatu Policji w Jastrowiu

Budynek Komisariatu Policji w Jastrowiu znajduje się przy ul. 1-go Maja 13 w Jastrowiu.
W obiekcie tym znajdują się komórki tj.: Zespół Dzielnicowych, Zespół Kryminalny oraz Zespół Patrolowo-Interwencyjny.
W Budynku tym nie jest prowadzona całodobowa obsługa interesantów.

Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym (podświetlanym w porze nocnej). Do ogólnodostępnej części obiektu prowadzi 14 stopni w jednym ciągu komunikacyjnym. Budynek nie posiada wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób
z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z małego holu/korytarza i poruszają się po obiekcie w obecności funkcjonariusza Policji.


Komisariat Policji w Jastrowiu nie posiada windy zewnętrznej lub wewnętrznej. W budynku znajdują się cztery toalety, z których żadna nie jest przystosowana do potrzeb osób
z niepełnosprawnością ruchową.

Obiekt posiada wymagane oznakowanie ewakuacyjne.

V. Budynek Posterunku Policji w Lipce

Budynek Posterunku Policji w Lipce znajduje się przy ul. Kościuszki 16 w Lipce. W Budynku tym nie jest prowadzona całodobowa obsługa interesantów.

Wejście do budynku oznakowane jest tablicą informacyjną i numerem porządkowym (podświetlanym w porze nocnej). Do ogólnodostępnej części obiektu prowadzi 10 stopni w jednym ciągu komunikacyjnym. Obiekt nie jest wyposażony w domofon lub dzwonek przywoławczy. Budynek nie posiada wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku zapewniony jest wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z małego holu/korytarza i poruszają się po obiekcie w obecności funkcjonariusza Policji.


Posterunek Policji w Lipce nie posiada windy zewnętrznej lub wewnętrznej. W budynku znajdują się jedna toaleta nie przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Obiekt posiada wymagane oznakowanie ewakuacyjne.

 

 

Metryczka

Data publikacji : 30.09.2020
Data modyfikacji : 03.01.2022
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Złotowie
Osoba udostępniająca informację:
Maciej Forecki Jednoosobowe Stanowisko ds. Prasowo-Informacyjnych
Osoba modyfikująca informację:
Damian Pachuc
do góry